Hogyan jelen meg a játékban az, hogy a a karakterek fejlődnek, csiszolódnak, tanulnak, és a dráma mélyülésével egyre erősebbé válnak?
A játék folyamán minden karakternek van egy tapasztalati szintje. Hogy ne zavarjuk magunkat és egymást össze sok számértékkel, egy könnyen számmá tehető, szóban megnevezett szintről beszélünk. Ez a szint jelzi a karakter tapasztalatát, azt, ahogy fiatalból tapasztalt mesterré válik.
A szintek alapvetően az átélt játékmennyiségtől függenek. Erre a legkézenfekvőbb mód a hozzászólások számának számolása. Így a karakter tapasztaltságát ez fogja mutatni. Természetesen nem minden hozzászólás egyenlő hosszú, vagy egyenlő energiabefektetéssel jár. A hat soros hozzászólások így ugyanannyit érnek, mint a három oldalnak megfelelőek. Egy kikötés van csak: A játékos írjon legalább egy-másfél-két bekezdést, 5-7 sort, amit a megfelelő igényességgel és kivitelezésben visz végbe.
A karakter a szintlépéssel a következő fejlődésen megy keresztül:
- Kap egy újabb Adottság-pontot. Így kezdeti két pontjához egy harmadik jön. Ezt azonnal felhasználhatja, tárolhatja, igény szerint. Az Adottság-pontokat minden szinten kapja, míg el nem éri az öt pontos maximumot a negyyedik, Adeptus szinten.
- Kap egy újabb Háttér-pontot. Ezt szintén azonnal felhasználhatja, vagy megtarthatja. Az egyetlen kikötés, hogy tartsa be a következetesség szabályait. Ha a karakter nem csinált mást, mint föld alatti járatokban kutatott mutáns szörnyek után, nem túl indokolt, hogy háttér-pontját Szociális helyzet háttérre költve befolyást, rangot szerezzen. Hacsaknem csinálja ügyesen! Ha a karakter a mutáns szörnyekről vezércikket ír, és berobban a köztudatba, mint oknyomozó újságíró, miért ne kaphatná meg a szociális helyzetet?
Egyébként a meglévő háttereit is átrendezheti. Az anyagiakat legalábbis korlátok nélkül: Ha kocsija eladásával felszabadul egy pontja, és új szintjén kap újabbat, a két pontból vehet egy saját házat - Saját ház, 2 pontos háttér.
- Három ismeretét egy fokkal emelheti, esetleg felvehet három új képességet. Vagy felvehet egy újat, amit egyenesen Profi szintre fejleszt. A kombinációk a játékosra vannak bízva. Azonban bárminek a profi szintű elsajátítása időbe kerül, amit ajánlott kijátszani a történetben.
- Különleges képessége(i) egy ponttal emelkedik/emelkednek. Ezeknek a fejlődése, ha nem már meglévő, kidolgozott képességről van szó, a játékosra vannak bízva, azonban ezt el kell fogadtatni a vezetéssel.
A játékos karakterének fejlődését lehetőleg egy új hozzászólásban írja le a karakter témájában. Ezeket az újabb szinteket is ugyanúgy el kell fogadtatni, mint a kezdő karakter karakterlapját.
A szintek lépése a hozzászólások száma alapján így zajlik:
Újonc: 0-50
Fejlődő: 51-125
Adeptus: 126-250
Mester: 251-450
Stb.
A játék folyamán minden karakternek van egy tapasztalati szintje. Hogy ne zavarjuk magunkat és egymást össze sok számértékkel, egy könnyen számmá tehető, szóban megnevezett szintről beszélünk. Ez a szint jelzi a karakter tapasztalatát, azt, ahogy fiatalból tapasztalt mesterré válik.
A szintek alapvetően az átélt játékmennyiségtől függenek. Erre a legkézenfekvőbb mód a hozzászólások számának számolása. Így a karakter tapasztaltságát ez fogja mutatni. Természetesen nem minden hozzászólás egyenlő hosszú, vagy egyenlő energiabefektetéssel jár. A hat soros hozzászólások így ugyanannyit érnek, mint a három oldalnak megfelelőek. Egy kikötés van csak: A játékos írjon legalább egy-másfél-két bekezdést, 5-7 sort, amit a megfelelő igényességgel és kivitelezésben visz végbe.
A karakter a szintlépéssel a következő fejlődésen megy keresztül:
- Kap egy újabb Adottság-pontot. Így kezdeti két pontjához egy harmadik jön. Ezt azonnal felhasználhatja, tárolhatja, igény szerint. Az Adottság-pontokat minden szinten kapja, míg el nem éri az öt pontos maximumot a negyyedik, Adeptus szinten.
- Kap egy újabb Háttér-pontot. Ezt szintén azonnal felhasználhatja, vagy megtarthatja. Az egyetlen kikötés, hogy tartsa be a következetesség szabályait. Ha a karakter nem csinált mást, mint föld alatti járatokban kutatott mutáns szörnyek után, nem túl indokolt, hogy háttér-pontját Szociális helyzet háttérre költve befolyást, rangot szerezzen. Hacsaknem csinálja ügyesen! Ha a karakter a mutáns szörnyekről vezércikket ír, és berobban a köztudatba, mint oknyomozó újságíró, miért ne kaphatná meg a szociális helyzetet?
Egyébként a meglévő háttereit is átrendezheti. Az anyagiakat legalábbis korlátok nélkül: Ha kocsija eladásával felszabadul egy pontja, és új szintjén kap újabbat, a két pontból vehet egy saját házat - Saját ház, 2 pontos háttér.
- Három ismeretét egy fokkal emelheti, esetleg felvehet három új képességet. Vagy felvehet egy újat, amit egyenesen Profi szintre fejleszt. A kombinációk a játékosra vannak bízva. Azonban bárminek a profi szintű elsajátítása időbe kerül, amit ajánlott kijátszani a történetben.
- Különleges képessége(i) egy ponttal emelkedik/emelkednek. Ezeknek a fejlődése, ha nem már meglévő, kidolgozott képességről van szó, a játékosra vannak bízva, azonban ezt el kell fogadtatni a vezetéssel.
A játékos karakterének fejlődését lehetőleg egy új hozzászólásban írja le a karakter témájában. Ezeket az újabb szinteket is ugyanúgy el kell fogadtatni, mint a kezdő karakter karakterlapját.
A szintek lépése a hozzászólások száma alapján így zajlik:
Újonc: 0-50
Fejlődő: 51-125
Adeptus: 126-250
Mester: 251-450
Stb.