Hajnalváros FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Ön nincs belépve. Kérjük, jelentkezzen be vagy regisztráljon

Perspektívák

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Perspektívák Empty Perspektívák Csüt. Márc. 08, 2012 3:22 am

Lex

Lex
Admin
Admin

A perspektívák, nézőpontok olyan megközelítések a játékban, ami a történeteket gyökeresen befolyásolva meghatároznak egy-egy irányvonalat, keretet a sztorihoz.
Hajnalváros FRPG egy olyan gyűjtőhely, ahol pluralizmus uralkodik. A játék leginkább "crossover", vagyis átmenet, keverék stílusúnak írható le. Ez a misztikus-tudományos fantasztikus "crossover" stílus valójában egy olyan közösséget takar, ahol a fantasy-ra éhes játékosok épp úgy megtalálhatják a helyüket, mint a sci-fi vénájúak. Azonban lehetnek olyanok, akiket az egész fantasztikum nem hoz lázba, viszont a XXI. közepi, mérsékelt Antarktiszon lévő szép és új, soknemzetiségű város a maga mindennapjaival, problémáival annál inkább. Ez hogyan is lehetséges?

A játék folyamán a játékos karakterek gyakran olyan ember feletti, nem emberi, természetfeletti, különleges identitásokat, képességeket, hatalmakat képviselnek, amik mindenképpen a fantasztikum kategóriájába sorolhatók. Ezeket szabályozzák a játékmag szabályai, azonban a technikai részletek ésszerűsítésén túl a dráma és a fantasztikum fenomenitása a játékosra van bízva.
Két játékos, akik technikailag egyenlő karaktereket raknak össze, egy időben játszhat két egymásnak homlokegyenest ellentmondó történetet. Hiszen míg valakinek a vámpírok éjszakai életének egyre romlottabb dekadenciájának eleganciája lehet vonzó, másvalakinek sokkal érdekesebb lehet egy mesterséges intelligencia gondolkodásmódjának találkozása az emberi pszichével. És Hajnalváros egy olyan hely, ahol a Föld minden tájáról érkeznek bevándorlók, és kik vagyunk mi, hogy ítélkezzünk?

Ezeknek a játékoknak egy rendszerre foglalására valók a perspektívák. A különleges képességek külső világgal való kapcsolatának szabályozása a játék feladata, de azoknak eredete, dramatikája a képzelet kérdése. A város falai, a körülvevő hegykaréjok, a virágok a mezőn, az éjjel fiatalos dübörgése mind-mind lefektetetten áll a világban. De a mögöttes tartalom, a hangsúlyok, árnyékok, a hatalmak, egyének, személyek találkozása a falak között a játék élő lüktetésére van bízva. A perspektívák olyan központi szemléletmódok, amikbe a teljes játék menete belefoglalható, akár egymástól párhuzamosan. A perspektíva teszi a játékot futurisztikus fantasy-vé, mérsékelt vagy elrugaszkodottabb sci-fi-vé, fantasztikus elemekkel gazdagított krimivé, stb. Ezek nem kötelező kategóriák, hanem inkább további díszlet-, hangsúly-, érzelem-, és hangulatcsomagok, amiket külön-külön, vagy akár együtt is lehet alkalmazni a játékra.
Ezek a következők:

"Hivatalos" Science Fiction
Mérséktartó fantasztikum, társadalmi kérdések, akció, mutánsok és átlagemberek, izgalom és dráma
Képzeld el, léteznek mutánsok! Sokkoló, de köztünk élnek. Akár a villamoson, a munkahelyen, az utcán is láthatod őket, ráadásul, a legtöbben olyanok, mint mi. Mit gondolsz erről? Bízzunk bennük? Ne bízzunk? Netán... ugye... mondd, hogy nem tartozol közéjük. Ugye... Ugye nem?

Ez már biztosan ismerős valahonnan. Az, ami a hidegháborús és poszt-hidegháborús képregények XX. századi világában aktuális, az egy XXI. századi science fiction-ben talán még inkább. Hisz itt nem a globális hatalmak árnyéka, nem a tudomány és a prosperáló technika bűvköre és nem a megalopoliszok fényeinek milliárdjai határozzák meg a mindennapokat. Hanem az emberi kapcsolatok sokszínűsége, a kultúrák, értékrendek keveredése, az environmentalizmus kérdése és a közös küzdelem a környezettel.
Ahogy a társadalmi értékek felbomlanak, egyre fontosabb az egyéni ember. És nő a vákuum. Nem elsőre észrevehető szinten, de valahol átalakulóban van valami, már legalább két és fél évszázada.
Az emberi gondolkodás, és az emberi társadalom.
És amikor a római birodalom utolsó századaihoz hasonló szellemi forradalmon megy keresztül a világ... Mik az egyéni ember értékei? Hol a határ gonosz és jó között? Milyen jelképre van szüksége a XXI. század emberének, amikor fogytán vannak az erőforrások, amikor a tenger emelkedik, amikor életre szóló hitelre kap lakást?
Ki kell legyen az új korszak hőse?

Misztikum
Szabadjára engedett képzelet, a sötét és a világos, az emberfeletti és az emberi találkozásával. Misztikum, érzelmek, hormonok és dráma.
Olyan tág volt a világ. Tág és öreg. Évezredek óta meséket suttognak az éjszakában. Az emberiséggel egyidősek az árnyak... Szellemek... Jók és rosszak egyaránt. Vajon tényleg ott vannak az éjben? Mert ha igen... Velünk vannak, vagy ellenünk? Vagy mi csak törpék, egyszerű parasztok vagyunk a küzdelmükben...?

Vámpírok és vérfarkasok, angyalok és démonok, egymással küzdő félistenek... Mindezt lerágott csontnak gondolhatnánk. Tévesen.
Ha nem tetszik, hogyan popularizálják el a fantasy stílus legdrámaibb témáit a tömegszórakoztatás oltárán, ha igazi, következő generációs misztikus fantasy-re vágysz, ez a perspektíva Neked való!
Akik követik, a halandók közt megjelenő különleges képességeket, a nem emberi lényeket mind az emberi tudatot meghaladó, magasabb értelemmel, mágiával, isteni beavatkozással magyarázzák. Az ő karaktereik nevetnek azon, ahogy egyszerű tudósok lombikban kevert vegyületek alapján kényszeresen tudományos magyarázatot akarnak keresni a természetfelettire.
Azonban lépjünk tovább az eddigieken. Nem elég, hogy Hajnalvárosba beengedjük a természetfelettit - rakjuk is össze mind!
Képzeld el, hogy a világon élnek tudományosan meg nem magyarázható lények. Boszorkányok, vámpírok, vérfarkasok, anygalok és démonok. A shintoizmus istenei és szellemei, a görög mitológia lényei, az Amazonas párduc-szellemei, Mexikó halál-kultusza, Afrika színes éjszakái... Képzeljük el, hogy ez mind igaz.
És most képzeljük el, hogy a megváltozó bolygón az emberek mellett a misztikum világát is megbolyduló hangyabolyként borítja fel a környezet átalakulása. És az egymástól eddig messzire élő lények elkezdenek menekülni a még zöldellő oázisok felé.
És ott a történelemben először találkoznak.
Hajnalváros, a misztikum új korszaka.
Az új Babilon.
Ne higgy a tudósoknak. Hallgass a szívedre és az ösztöneidre. Bontsd ki a szárnyaid, mereszd ki a karmaid, az agyaraid, a szarvaid és tiéd az éjszaka.
Jó étvágyat kívánok.

Harmadik Típusú Játék, avagy A Kormány Titkolja az Igazságot Science Fiction
Összeesküvés-elméletek. Borzongás. Éjszakai játék, kozmikus kitekintések, szárnyaló fantázia, titkos tervek a jelek mögött...

Rádiótávcsövek. Furcsa fények az éjszakában. Megmagyarázhatatlan jelek. És a Kormány, a titokban elnyomó ellenség, akik eltitkolják az igazságot.
Hol az igazság? Mit jelentenek a mindenhol fellelhető jelek? És ott a kérdés... Egyedül vagyunk?
Állítólag léteznek mutánsok. A város vezetése elismerte, hogy lehetséges.
Biztos, hogy ez valami fedősztori, amivel az igazságot elfedik!
De hol lehet megtudni, mi az igazság? Képregény-boltokban összegyűlő baráti körökben, éjszakai rádiótávcsövek melletti vacogásban, titkos rádión leadott riportokban, ami éjszakánként változtatja a frekvenciát, hiszen a kormány biztosan figyel... És biztosan lecsap, ha megtudja, nem mindenki hiszi el a "hivatalos verziót"...

Babilon hétköznapjai
Misztikumtól, fantasztikumtól, elrugaszkodottságtól független játék. Azoknak, akiket inkább a társadalom ragad magával, a metropolisz varázsa, a népek keveredése. Akár akció, akár romantikus felfrissülés, vagy humoros játék, a lényeg, hogy a történet Hajnalváros polgárairól szól. Léteznek mutánsok? Nem léteznek? Végül is, mindegy. Az emberk 99%-a a továbbiakban is változatlanul küzd, nevet, izgul, örül, stresszel, izzad, pihen, szórakozik, gyereket nevel, bevásárol, késik a munkahelyéről, vizsgázik, megcsal vagy megcsalat, éli az életét. És végtére is, Hajnalváros első sorban az ő városuk!

https://hajnalvaros.hungarianforum.net

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.