You are not connected. Please login or register

Játékszabályok

Go down  Üzenet [1 / 1 oldal]

1Játékszabályok Empty Játékszabályok on Pént. Márc. 02, 2012 1:47 am

Lex

Lex
Admin
Admin
A játék szabályai nagyon egyszerűek.
Hajnalváros egy olyan hely, ahol az emberek és szinte, vagy akár teljesen természetfeletti képességű egyének, fél-emberek, agy az emberek közt élő, egyáltalán nem emberi lények együtt küzdenek egy új világ felépítéséért, és eközben ősi titkok megszerzéséért, a hatalom kiteljesítéséért.
Eközben a különböző tehetségek találkoznak, a különböző személyiségek ütköznek és megkezdődik a dráma.

A játék menete
A játék folyamán többféleképpen lehet alakítani a történetet. Az egyik, alapvető játékforma a mesélős játék, ahol egy ember mesél, (én magam, vagy aki elég tapasztalt, hogy jóváhagyjam) a játékosok pedig karaktereikkel reagálnak. Ha nem állítok erre a történet idejére külön szabályt, akkor a legegyszerűbb elvet kell követni: Az első hozzászólások sorrendjében írnak a játékosok, megvárva, hogy az utolsó ember is írjon, majd kezdődik újra a kör.
A másik lehetőség az, ha a játékosok karakterei egymás közt interakcióznak, ebben az esetben viszont egy szabály van: Ha ez alatt a történetet hosszú távon érintő dolgot akarnak elérni/megváltoztatni, akkor kérjék ki előtte az engedélyem. Ez azt jelenti, hogy a saját karakterükkel azt tesznek, amit akarnak, illetve a játék folyamán akár le is lőhetik egymást, de plusz Hátteret például ne szerezzenek, ne romboljanak le közintézményeket, más karakterek tulajdonát, stb. Viszont kisebb dolgok változhatnak, pl. egy bár teljes belső berendezése elpusztulhat egy verekedésben, kitörhetnek az ablakok, felrobbanhat az utcán egy-egy kocsi, (ami nem harmadik karakteré) meghalhat egy-egy polgár (természetesen korlátozott mennyiségben, szigorúan a dráma érdekében és az esetleges következmények tudatában, valamint a jó ízlés keretein belül) vagy hasonló megtörténhet.
A játékok alatt a főszabály az, hogy másokat sértő, a Magyarország vagy az Európai Unió vonatkozó jogi szabályozásainak meg nem felelő tartalmat ne hozzatok létre a játék alatt.
Tehát jöhetnek 18+ feletti részek (amit mindig ki kell táblázni minden hozzászólás elején) ám csak a jó ízlés keretein belül. Szóval pedofil nemi erőszakoló, stb. karaktereket ne hozzatok be, de ha behoztok egy pedofilt, egy nemi erőszakolót, stb., akit a karakterek kapnak el, ölnek meg bosszúból, tartóztatnak le, az jöhet.
Egyébiránt minden tekintetben fenntartom a jogot, hogy a tartalmat moderáljam vagy töröljem, ha úgy ítélem meg, hogy az káros, nem kívánatos, a közösség egységét fenyegeti vagy bántó.

A dörgedelem után jöhet valami lágyabb is. Smile A játék folyamán, ha nincs mesélő, a játékosok együtt mesélnek, tehát mindig továbbviszik a történet egy rájuk eső részét, mintha egy regényt, novellát, forgatókönyvet együtt írnának. Ehhez fokozott érettség kell, és fel kell rá készülni, hogy a dolgok nem feltétlenül úgy alakulnak, ahogy azt egy-egy játékos elképzeli. Ha egy játék végleg csődbe megy, mert nem tudtok megegyezésre jutni, zárjátok le, vagy szóljatok nekem.

Főszabály az, hogy a másik karakterével csak olyat lehet tenni, amibe a másik beleegyezik. Viszont az is igaz, hogy a karakterek akár fizikai konfrontációban is ütközhetnek egymással. Ha két karakter egymásra támad, vagy egyik a másikra, a realitás felülírja ezt a szabályt.
Ebben az esetben jön a harc szabálya, ami nagyon egyszerű. Össze kell hasonlítani a két karakter közelharci/fegyveres harci/tűzharci értékét, és a magasabb értékű fog nyerni, annak arányában, hogy mennyivel lépi túl az érték a másik karakter értékét.
Viszont nem csak ezeket az ismereteket lehet ilyenkor bevetni. Egy-egy ügyes s rátermett karakter akár más ismereteit is frontvonalba állíthatja: egy sportos karakter az atlétikáját, például. Ennek a következő a menete: A játékosnak úgy kell játszania a karakterével, hogy a szituáció ezt megengedje. Tehát ha egy kocsmában a részeg focidrukker nekiesik a karakternek, és magasabb a közelharci értéke, akkor normálisan nyerne, de ha a karakternek van például atlétika jártassága, ezt bevetheti: Felugrik a pultra és onnan veti magát a huligánra, az asztalokon végig rohanva menekül, stb.
Más esetben például, az autós üldözés és lövöldözés során a tűzfegyverek ismerete mellé a vezetés ismeretének is társulnia kell. Hiába jó célzó a verőlegény, aki terepjáróval követi a motoron menekülő nyomozót, ha a másik tűzharccal és vezetéssel kombinált értéke magasabb.
A jártasságok értékének meghatározása pofonegyszerű:
Felszínes ismeret: 1
Alapvető ismeret: 2
Profi ismeret: 3
(Adottság) Zseniális: 4

Ehhez a játékhoz természetesen érettség és fantázia, valamint rugalmasság kell. Minden elképzelhető, de egyes dolgok kevésbé: Például nehéz elképzelni, hogy egy tűzharcban hogyan válhat hasznossá a horgászat és a koreai nyelv profi ismerete.
Ha nem tudtok egyezségre jutni, írjatok nekem.

Ugyanez a jártasság-összehasonlító mechanizmus bármely más területen alkalmazható, a kosármeccstől a főzőversenyen keresztül a hűtőig tartó, utolsó sörért való rövid távú versenyfutásig.

Az epizódok, történetek sora alat a karakterek természetesen tanulnak, tapasztalnak, fejlődnek. Arról, hogy ez hogyan jelenik meg a játékban, itt olvashattok többet.

http://hajnalvaros.hungarianforum.net

Vissza az elejére  Üzenet [1 / 1 oldal]

Permissions in this forum:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.